Ujian dari ALLAH S.W.T

     Okey2...hari ini adalah ari yang ke3 dalam menghadapi fasa demam yang cukup memenatkan...fasa demam?? ade ke fasa demam?? wujud ke perkataan sebegitu?? ahahaha...lantak la weh nak wujud ke x fasa demam 2..lagipun aku xpernah wat research pasal nie...nanti kalau aku rajin aku wat ea...kalau rajin.. huhu.. ..

    Persoalan yang timbul dan selalu berlegar-legar kat fikiran aku adalah kenapa tiap2 sem, demam 2 adalah perkara wajib bagi aku...korang pun mesti pelik kan..aku lagi la pelik...kadang-kadang aku terfikir jugak..nak kata aku x amalkan gaya hidup sihat....ermmm...senaman turun naik tangga wajib beb...setiap hari kot...sebab bilik aku tingkat 4..nak xnak memang terpaksa la..hahaha...bab makan pulak aku rasa memang dah seimbang ..sayur aku makan..buah-buahan aku makan...nasi..ayam..ikan..telor...semua aku makan..tapi bukan sekaligus..2 dah melampau namanya..lau semua tu aku tibai sekaligus obesiti la jawabnya...aku makan ikut turn la..gilir2...pastu nak cakap aku merokok  memang tak la....kaki botol?? owh..jauh sekali...

     Setiap kali aku demam, setiap kali 2 jugak aku akan memerhatikan keadaan @ kondisi  rumet aku...usha-usha tengok mana la tau kan diorang demam jugak ke...tapi keputusannya.------->aku nengok diorang steady je..xde ape2 masalah...time aku steady diorang lagi la steady..kuang asam punya rumet...hahaha...Namun...tanpa aku sedari, berita mengenai masalah demam ini sudah berleluasa dan telah sampai ke telinga abah aku...sampai abah aku cakap camni.. "demam lagi?? demam sokmo"...huhuhu..dan yang paling parah, disebabkan demam jugak la.. ari ni dah berapa kali aku telefon mak aku...hahaha... tepon sebab nak tanya------> "ma..sayur labu dengan ubat bleh makan x?? " saje la 2..huahuahua...

    Lepas acara telefon tanpa henti, aku meneruskan kegiatan dengan berfesbuk...demam2 jugak..tapi on9 maintain...ape lagi..aku terus mengambil kesempatan yang ade dengan mengupdate status kat facebook.. status yang aku post berbunyi begini  :-   "adoiii...demam la plak.. :'( " ------> setelah dipost, hasilnya amat memberangsangkan...aku menerima beberapa feedback dari kengkawan... thanx for ur concern...wink2-- sayang korang lebih laa...hehehe... tapi..fikir punya fikir, tiba-tiba hati kecil aku berbisik ------> apehal ramai pulak yang like status aku nie???  like= suka... suka tengok aku demam??? amboiiii2... ni dah lebih nie.... huh!!!

      Kecerian diteruskan lagi dengan aktiviti yang paling popular buat masa kini iaitu--->on9..kali ni aku dapat 1 berita gembira... yahuuuuu...!!! sabaq naa..nanti aku cerita...yang sebenarnya, berita yang buat aku melompat menjerit..terpekik..melolong keriangan ialah berita pasal kelas cancel...walaupun aku tengah demam, ia sikit pun tidak menjadi penghalang untuk aku beraksi sedemikian...nie yang dinamakan xcited tahap cipan...mungkin ini adalah kesan yang dapat dilihat dengan mata kasar apabila dah terlebih minum air 100 plus...boleh jadi jugak...oleh kerana situasi aku yang kurang sihat ini, lecturer dengan baik hatinya membatalkan kelas photo journalism petang ni...waaaaahhhhh..mak suka nyahh!!!!!!!!oyeeeaaaahhh... hahahaha.....kalau aku xdemam confirm aku sedih kalau kelas cancel...seyes...sila percaya... huahuahua....

Allah SWT berfirman:

“Dan apa jua bencana, kesakitan yang menimpa kamu, maka ia adalah daripada tangan-tangan kamu sendiri(dari perbuatan salah dan dosa) dan (dalam pada masa yang sama dikenakan bencana dan sakit itu) Allah mengampunkan sebahagian besar dosa-dosa kamu”  (Surah Asy-Syura ayat 30.)
assalamualaikum...=)

2 comments:

MR. KQPS said...

awk dah makan ubat?

DuNia PEnuLisan said...

sudah bah...tq poji..hehehe..