Lelaki nampak ensem bila..........

Dalam kekalutan menyiapkan eseimen yang bertimbun-timbun bagaikan timbunan sampah-sarap yang terbiar...
Namun sempat lagi aku menjenguk ke blog nie...
Jenguk punya jenguk, tiba-tiba aku terfikir untuk menulis entry mengenai------->lelaki nampak ensem bila....

ermmm...aku tulis nie sebab i have an opinion about something... 
maybe orang lain punya pandangan berbeza ... 
Lagipun, everyone should have their own opinion and be able to voice it... 
So..jom kita terjah.....huhuhu

okeyy2...senarai bagi carta Lelaki nampak ensem bila.......
macam ABPH plak aku rase...

 1) bila lelaki keluar solat jumaat

~~~~>haaaa..... yang nie memang aku xleh nak kata ape dah...
confirm kelu lidah den bila nengok laki keluar pegi solat jumaat...
Bole in LOVE terus...hehehe...
macho giler wa cakap lu..seyes aku cakap..

sebab tu aku letak yang nie num 1...
Tu belum nengok diorang  pakai kain pelikat + t-shirt + songkok @ kopiah...
perghhh...boleh cair dibuatnya..hehehe...
Bak kata pepatah~~sejuk mata memandang sejuk lagi hati yang memilikinya..hahahaha....
Lagi satu..lelaki camni of coz la can lead the prayer kan...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh..lagi la macho....!!!

lagipun Hukum solat Jumaat ialah Wajib bagi lelaki. Sebagaimana di sebut di dalam Al-Quran Surah Al-Jumu'ah ayat 9 yang bermaksud:

"Wahai orang yang beriman, Apabila diserukan azan untuk mengerjakan solat pada hari Jumaat, maka segeralah kamu pergi mengingati Allah (Ke masjid untuk mengerjakan solat Jumaat) dan tinggalkan berjual beli, yang demikian itu adalah lebih baik bagi kamu, jika kamu mengetahui"





P/s : saksikan Farid Kamil dalam drama Cinta Tikar Sejadah... woaahhh..sempat lagi nk promote..hahaha



 2) bila lelaki main bola sepak


~~~>waaaahhhh..
Yang ni korang bukan saje nampak ensem...
korang akan dapat 2 benefits sekali gus..
Di samping nak menonjolkan kehenseman di depan awek cun..
Korang jugak boleh menyihatkan tubuh badan...
Dah nampak keuntungan disitu...
Sambil menyelam minum air beb...

haaa..ni fakta yang korang perlu tau..fakta ke auta??? 
aaaahhh...layan je...kalau korang nak tau..perempuan suka skodeng lelaki tengah beriadah..
yeke??? 
Entah la..ye kot...aku pon xtau..bukan keje aku skodeng lelaki..hahaha..
xkira la main bola ke, jogging ke..
Perempuan ni skodeng bukan ape...
Saja nak kaji tahap kesedaran lelaki sekarang terhadap kesihatan...
Sambil-sambil skodeng 2 diorang akan berbicara sendirian..
Lebih kurang macam monolog la..
nak tau awek 2 cakap ape...

" Omg..ensem nak mampos mamat nie time main bola...sekali tengok cam david villa..lepas 2 gaya cam khairul fahmi dowh..waaahhh..sukenye aku tengok..."....

Mungkin dengan cara ini korang boleh menawan hati si dia...hahahaha...tetibe je..




 3) bila lelaki suka bantu mak

haaa..sweet kan lelaki camni.....
Suka tolong mak x bermaksud anak mak ye tuan/ puan...
time2 cuti apa salahnye ringankan tulang serta jari jemari anda & tolong ape yang patut..
Tolong wat keje umah..xkira la berkebun ke..siram pokok ke..pegi shopping dengan mak ke..
Nampak sangat lelaki camni caring + responsible kan..
Sape setuju sila kembangkan idung..hahaha..
seyes..sejuk ati den nengok..
Susah wooo nak cari camni...
Nanti lepas kawin mesti senang nak ajak shopping kan...muahaha..=)



Okeyp!!! cukup2 le tu yee....=)

ASSALAMUALAIKUM~~~`






6 comments:

Anisa Hang Tuah said...

saya suka lelaki yg alim & pakai spek.

Unknown said...

alaaa mijam nie!
tok imam hri2 g msjid taww...
heeee

DuNia PEnuLisan said...

kak nis : waaahhh..kak nis ske yg pkai spek..bru tau..=)


mie : tok imam ado bini dh la..huh!!

Caliph of Allah said...
This comment has been removed by the author.
Caliph of Allah said...

saya suka lelaki main futsal dan bola sepak...suka penulisan kamu...bakal jadi wartawan??

DuNia PEnuLisan said...

tq kulat..:-)

insyallah..tlg doa2kan yee.. =))