kehilangan

Assalamualaikum...

Pelbagai cabaran serta dugaan yang harus kita hadapi dalam mengharungi cabaran hidup di dunia ini..Dugaan kehilangan ahli keluarga, orang yang kita sayang, sahabat & harta benda adalah ujian yang sangat berat untuk ditanggung..

Tarikh 13Sept 2011 bersamaan 15syawal adalah satu tarikh yang akan sentiasa diingati walaupun perit untuk ditelan pada mulanya...pada 13sept..kira-kira jam 2.03 minit pagi..aku dikejutkan dengan satu berita yang sangat berat untuk ditangung..aku telah kehilangan ayoh (atok aku) Abdul Rahman b Mat untuk selama-lamanya..kehilangannya amat2 dirasai..aku hanya manusia biasa yang xkuat untuk menanggung semua neh seorang diri..saat tu jugak wajahnya berlegar-legar difikiranku..aku xdapat nak menahan sebak..seyes..aku memang down sangat2..(T_T)...

hanya tangisan yang menjadi peneman aku waktu tu..yang paling sedihnya bila aku xdapat balik untuk melihatnya buat kali terakhir dan sekaligus aku tidak berkesempatan untuk mengucup dahinya buat kali terakhir...kali terakhir aku sempat jumpa 2hari sebelum arwah meninggal...sebelum aku kembali ke u selepas cuti sem..sekali lagi air mata aku gugur...

aku hanya mampu berdoa dan mengingatinya dengan membaca ayat2 suci al-quran..mudahan-mudahan arwah ditempatkan dikalangan-kalangan orang yang beriman..amin2!!

Ya Allah..kuatkan semangat aku dalam menghadapi dugaan ini..sesungguhnya setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati..aku redha dan pasrah dengan ketentuan ilahi...
i always always n always miss u....



Firman Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 155 hingga 157 menerangkan perihal mereka ketika mana ditimpa ujian seperti ini.. Kalimah "Innaa lillahi wa innaa ilaihi raaji'uun" menjadi pengubat hati mereka.. Tidak hairanlah jika Allah menjanjikan kepada mereka selawat dan rahmat serta menyifatkan mereka sebagai orang yang mendapat petunjuk..


pls : untuk someone..thanx for ur concern...sangat2 saya hargai...