WaJIb BaCA =))

Assalamualaikum.... 

   entry aku kali nie lebih menjurus ke arah keislaman..alhamdulillah..sekurang-kurangnya dapat jugak aku kongsi kat blog ni kan....so..same2 la kita baca & sila amik serius pasal nie..seperti yang kita semua sedia maklum..solat 2 tiang agama...budak tadika pun tau psal ni kan..ala..bukan banyak pun..5 waktu je sehari semalam...=))...   

1) solat subuh ~ Wajah yang cantik    
2) solat zohor ~ Duit yang banyak     
3) solat asar ~ Kesihatan yang baik     
4) solat maghrib ~ Anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita     
5) solat isyak ~ Tidur yang nyenyak tanpa ganguan     

      Kata Nabi Muhammad S.A.W; siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak . ( Sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat )   

' Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. '  ~ Surah Al-Baqarah (ayat 286)

2 comments:

Gie said...

aw~ ilmiah sungguh!

my new story said...

mesti ko nak cakap aku baik kan..hahaha...