Laptop Mereng...arghhhhh.!!!

huh!!! time camni la laptop nak wat hal...aku nak kene siapkan eseimen untuk kelas kewartwanan foto nie woiiiiiiiiiiiiiii...esok kene present gambor-gambor yang aku amik...dah la gambar yang aku amik nak kata lawa memang tak la..hahaha..laptop sayang..plzz..jangan wat aku camni...plzzzz...i'm begging 2 u....:-( .... 

    sebelum aku present depan lecturer esok..ape kata aku present kat sini dulu..amacam??boley ???xbole?? aaahhh...aku pedulik hape..ngeh2.. 1..2..3..mula..okey saudara saudari sekalian...ade beberapa teknik gambar yang perlu kita semua tahu OKEY...sila baca elok-elok yeee...sebenarnya aku pun budak baru merangkak...banyak benda lagi nak kena blaja...sape sudi ajar saya sila angkat tangan...hehehe...

  • REPITATION
Objek yang dirakam mempunyai unsur yang berulang-ulang dalam bentuk atau saiz yang sama atau berlainan...
  • RULED OF THIRD
Objek utama yang dirakam tidak semestinya berada ditengah-tengah yang mana kedudukannya adalah mengikut skill yang munasabah daripada pemikiran jurugambar..
  • FRAMING
Objek utama yang hendak dirakamkan perlulah mempunyai bentuk atau lakaran bingkai di luarnya supaya ianya seolah-olah berada di dalam bingkai...
  • PARALLEL
Parallel ialah untuk menentukan subjek itu betul tegak (up right vertical) atau melintang (horizontal...
  • LEADING LINES 
  • CENTRE OF INTEREST (Pusat Daya Tarikan)
 p/s : aku xsempat letak gambor yang aku amik (alasan semata-mata..huahuahua..)
 p/s : ade banyak lagi tapi aku sempat post yang ni je sebab aku nak sambung wat eseimen....aku gerak dulu...daaaaaaa....


No comments: